Voetbal: De Nederlandse competities
-
@l-r-van-kessel_nl Ik vind ze eigg alle 3 niet mooi
Bij die van Ajax moet ik teveel aan Club Brugge denken, can't help itDe andere 2 zijn gewoon lelijk
Ik hoor en lees ook idd veel commentaar op het uit-shirt van Feyenoord. Ze vinden het grijze niks en dat het logo meegenomen is in de gele kleur die in het short voorkomt. Zag ook dat dit geval is met het logo van Ajax, maar daar hoor ik de Ajax-fans minder over klagen.
-
PSV heeft Ajax in eigen huis aardig afgedroogd, mede door een onterechte rode kaart voor Tagliafico. Er ging een penalty situatie aan Ajax vooraf welke ook niet is beoordeeld + een doelpunt werd afgekeurd welke binnen de 10cm buitenspelgrens viel.
Al gaat dit wel een leuk seizoen beloven, PSV heeft zich waanzinnig sterk versterkt. Ik ben benieuwd van welk (geleend) geld zij alle salarissen gaan betalen.
De vraag of Madueke blijft is er vermoedelijk ook nog één, ik begrijp eerlijk gezegd BvB niet dat zij Malen hebben gehaald i.p.v. Madueke.Voorspelling eindstand van dit seizoen :
- Ajax
- PSV
- FC Twente
- Feyenoord
5.AZ
- Zwolle
- RKC
-
PSV is niks hoor, achterin matig, op het middenveld versterkt met een paar net niet vedetten. Aanval is wel sterk.
Ajax is de enige titelkandidaat. Het seizoen begint voor ons tegen NEC en ik denk dat het er voor ons na speelronde 30 in de Goffert ook weer op zit.
AZ was meer dan Boadu en Stengs. Ik zou zo dezelfde top 4 als vorig jaar invullen, maarja, uiteindelijk is er altijd wel weer een verrassing t.o.v het vorige seizoen.
- Ajax
- AZ
- PSV
- FC. Utrecht
- Vitesse.
6-18. who cares
-
Het programma voor aankomend weekend
-
@maricja_nl Ajax gaat murderen vanavond, let maar op.
Ik zou gewoon schijt hebben aan de 25 miljoen voor Haller en met
Anthony - Tadic - Berghuis beginnen. Niet eens per se in die formatie. Ze kunnen door de wedstrijd heen een beetje rouleren om het onvoorspelbaar te houden. 15+ goals p.p. exclusief penalties.Dan Gravenberch Blind en Klaassen erachter. Zo ontzettend veel voetbal.
-
Eerste 20minuten werd NEC helemaal zoek gespeeld door Ajax, maar dat mocht ook minimaal verwacht worden, ik was al bang dat het zo'n verschrikkelijke 2e helft zou worden als dat het geworden is.
Dat Labyad nog steeds minuten krijgt van EtH is belachelijk, dat die droeftoeter dan ook nog eens een vrije trap opeist..Snel verkopen die flapdrol.Feyenoord verbaasde mij meer met een simpele uitoverwinning. Iets wat de Rotterdammers niet vaak presteren, al hebben zij het bij Willem II uit nooit echt zwaar.
Vitesse speelde zeer laf tegen het zwakke Zwolle. Die hoeven dit seizoen niet in de top 7 te eindigen van mij.
Groningen en Heerenveen hebben allebei stiekem de overwinning binnen gehaald. Terwijl AZ onderuit ging bij RKC. Daar moeten nog wel wat spelers bij wil AZ gaan presteren dit seizoen.
-
Blij verrast door Feyenoord, als dit continu gedaan kan worden tegen de kleine clubs komt het met de competitie dit seizoen wel goed. Willem 2 wel erg zwak, zoals de Kingside het zei, daar mogen wel een keeper een spitsje bij.
Groningen jat de punten bij Cambuur, met wel een aardig goaltje van die Strand Larsen.
Voor de rest eigenlijk maar weinig gezien dit weekend, was zaterdag niet thuis. -
Labyad is dan ook de eerste die bij mij mag wandelen in FM. Niets mee te beginnen.
-
Jantje 38 tegen Turkije, scheelt gelukkig weer getuuter.
-
Mooi dat Feyenoord Ajax weer heeft geholpen in de strijd om de titel.
Zou Schmidt stiekem een 2 op zijn Toto formulier hebben ingevuld?
-
De eerste profclubs zijn inmiddels weer uitgeschakeld door amateurs in de beker.
(Deze amateurs krijgen over het algemeen wel meer betaald dan de spelers van Dordrecht en Eindhoven die hiervan verloren, maar dat terzijde.)
I.t.t. het verleden wordt er nu pas op zaterdagavond geloot.
Zijn er nog potjes waar jullie op hopen?
-
Loting tweede ronde TOTO KNVB Beker:
SC Cambuur - NEC
Achilles Veen - DVS'33
Harkemase Boys - RKC Waalwijk
FC Twente - Feyenoord
Excelsior - FC Groningen
Go Ahead Eagles - Roda JC
FC Emmen - Excelsior Maassluis
PSV - Fortuna Sittard
AZ - Heracles Almelo
ADO Den Haag - VV Gemert
PEC Zwolle - MVV Maastricht
Ajax - Barendrecht
Telstar - Spakenburg
NAC Breda - FC Utrecht
Vitesse - Sparta Rotterdam
SC Heerenveen - De Treffers -
man man man hoe kan je met dit team nu al drie keer punten verliezen?
-
hiep hiep halo hiep hiep halo caaaaaaaaaaaalimero
-
Bal was nog net binnen naar mijn mening!
-
Is toch schandalig dat de techniek daarvoor beschikbaar is (Hawk-Eye) maar dat zogenaamd te duur is…
Begrijpelijke uitleg van Makkelie, dat zo’n VAR ook niet ingrijpt als ie geen 100% zekerheid heeft snap ik ook. Maar zorg wel dat de toereikende hulpmiddelen voorhanden zijn. En daar was nu geen sprake van. -
Geen idee, maar ik vind een niet gegeven ingooi wel een erg kleine fout. Er gaan nog een stuk of 7 passes aan vooraf voordat die goal valt en de verdediging staat nog compleet georganiseerd op dat moment. Je moet als team eerder bij jezelf te rade gaan waarom je de kans weggeeft dat dat je hierover gaat miepen.
De Var corrigeert ook geen onterecht gegeven vrije trappen en corners en de kans dat daaruit gescoord wordt is eigenlijk groter dan wanneer je op 40m van de goal een bal binnen houdt. Dat zijn grotere fouten.
-
Uiteindelijk gewoon de juiste beslissing als je qua arbitrage gaat kijken. Komt in veel te weinig wedstrijden voor om hier in te investeren. Dat er nu een doelpunt uit valt is lullig, maar hoort er een beetje bij.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
ne fout. Er gaan nog een stuk of 7 passes aan vooraf voordat die goal valt en
Ik denk dat je reactie eerder op Rodney slaat. Ik ben het namelijk totaal met je eens wat je schrijft.
-
@l-r-van-kessel_nl haha ja, eerste stuk op jou, namelijk dat het mij niet uitmaakt of die bal over de lijn was of niet, en in het tweede stuk reageer ik op Rodney. Laten we het handjevol mensen dat hier uberhaupt nog op reageert maar allemaal in de discussie betrekken.
Eens met Joost