Champions League
-
@jeffreyelzinga_NL Is het niet ook een stukje beeldvorming? Als ik opzoek tegen welke clubs Chelsea is uitgeschakeld sinds 2010 zijn dat altijd wel de grote 3 + Juve PSG, en Inter dat in 2010 heel goed was. Ze hebben in die periode 1x onder hun kunnen gepresteerd, wat elke club weleens over komt.
Sinds City in 2012 voor het eerst kampioen werd zijn ze ook eerst 4x door hele waardige tegenstanders uitgeschakeld en kun je er pas dit jaar je vraagtekens bij zetten.
Arsenal loot vaak ook gelijk al zwaar in de knock out en bij die club kun je je al afvragen of ze wel zoveel kwaliteit hebben dat Porto of Monaco echt een makkie zou moeten zijn, evenals bij de Spurs.
-
Zeker, maar een jaartje er doorheen komen lukt dan weer niet. Is Atletico, Juventus, Chelsea, Dortmund afgelopen jaren toch ook gelukt, waarom kan Arsenal het dan niet 1x.
-
@jeffreyelzinga_NL
Omdat Arsene Wenger een big game choker is -
Zonde man, spelen toch leuke spelers... maar ook een beetje teveel 'net niet' spelers. Arsene mag wel eens plaatsmaken ja, respect moet die wel krijgen. Heb alleen het idee dat er nu een oude man zit die weigert een stap opzij te doen.. zonde
-
@jeffreyelzinga_NL Tsjechen zijn niet zo zeer beter hoor. Belgen doen het idd wel wat beter. Heeft denk ik te maken met het fysieke gedeelte daar. Al heb ik geen idee of hun competitie ook zo is.
-
@jeffreyelzinga_NL En hoezo zou het niet aan de coaches liggen? Pep bewijst enigszins dat hij het bij Bayern/Barca gewoon in zijn schoot geworpen kreeg.
-
@timeenennaam_NL en ik werd ook voor gek verklaard toen ik voor de start van het seizoen zei dat ze wel eens tegen degradatie konden vechten
-
@joeyeekhout_NL maar jij staat dan ook bekend als gekke joey
-
@joeyeekhout_NL
Leicester gaat echt niet degraderen hoor -
@hap-slik-weg_NL Mourinho bij Inter en Port, Pep bij Barca en Bayern, Conte met Juve, Klopp bij Dortmund, daarvoor heb je nog mensen als Ferguson(die t wel stabiel kon, maar had toen ook een Engeland dat er beter voor stond), Hiddink, Rainieri, Villas Boas, Ancelotti etc. gehad. Wenger stond ook eens in een finale. Het zijn juist de Spanjaarden die steeds met nobody's somebody maken. Simeone, Zidane, Pep en Luis Enrique waren voor ze aan de top kwamen nou niet echt grote managernamen.
-
@hap-slik-weg_NL said in Champions League 2016/2017:
@jeffreyelzinga_NL Tsjechen zijn niet zo zeer beter hoor. Belgen doen het idd wel wat beter. Heeft denk ik te maken met het fysieke gedeelte daar. Al heb ik geen idee of hun competitie ook zo is.
Komt door onze voetbalschool. Maar Ajax is heilig in Nederland en hun filosofie mogen we niet aanraken, heel Nederland doet het na.
Ik durf te wedden he, als Nijland voor 10 jaar lang de hele staf van een Udinese ofzo aanstelt is Groningen over 10 jaar dominant kampioen, puur met jeugdopleiding. Snap ook niet waarom er geen club in Nederland het aandurft, beren te maken. Naja we hadden een beer, Letschert, pure verdediger, maar die pesten we weg in Nederland. We zien liever Veltman en de Ligt die een tikkie breed kunnen geven. Potentie genoeg in Nederland, maar laffe arbiters en weinig sportschool zorgen voor minimale ontwikkeling.
-
@jeffreyelzinga_NL geen touw aan vast te knopen dit verhaal.
-
@jeffreyelzinga_NL
Letschert is juist weggestuurd door het gebrek aan fysiek bij Ajax.Ajax heeft trouwens sws echt de meest fysieke jeugd van de bvo's van Nederland hoor. Over Feyenoord wordt wel altijd gezegd dat ze allemaal werkers enzo opleiden maar in de jeugd lopen er altijd behoorlijk wat dwergen en uitgehongerde somaliers rond. PSV is van de top 3 nog het zwakst qua fysiek in de jeugd.
De meeste jeugd uit BVO's van Oost en Zuid Nederland is fysiek gezien vrij zwak. Ze lijken er niet echt op te scouten. Noord vond ik ook niet echt uitblinken op dat gebied. FC utrecht heeft na Ajax over het algemeen wel de meest fysieke jeugd.
Het is meer de beeldvorming, op de een of andere manier stelt ajax in het eerste allemaal lilliputters als CV op
-
-
@hap-slik-weg_NL
Nee maar serieus het viel me echt altijd op hoe skinny die negers daar waren. Alsof ze een maandje niet gegeten hadden. -
Ik heb trouwens zelf wel bij een club gespeeld waar ze enorm op fysiek selecteerden en ook veel op techniek. Leverde behoorlijk veel gezeik bij de ouders van tegenstanders die standaard dachten dat we ouder waren.
Als je op fysiek selecteert moet je dit wel op het complete pakket en vrij extreem doen: lengte, kracht, snelheid, wendbaarheid, atletisme. Puur op lengte wordt het natuurlijk niks. Dan krijg je een paar Kramers, Castillions en Havenaars
-
@timeenennaam_NL nee dat was ook niet wat ik verwachtte, als ik het goed heb zei ik rond plek 14.
-
Wat heeft dit alles met CL te maken? :')
Volgende week beginnen we weer...
Atletico-Leicester City 1-1 denk ik
Bayern-Real Madrid 4-1 gok ik. Wat denken jullie? -
@bringdaruckus_NL Dus of je een beetje techniek had maakte niet uit? Lijkt me vrij essentieel in een sport als voetbal
-
@Suiz-Luárez_NL Zeg dat tegen Materazzi