Corona
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
Ik had het er laatst nog over wat moet je met dat soort figuren, die niks kunnen, niets willlen behalve graties geld.
Je kan ze hoogstens kwijt in de plantsoenendienst?
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie. -
idk, van wat ik begreep is tracing in zuid-korea (samen met veel testen) zeer succesvol geweest in het indammen van de verspreiding
-
@DominicM_NL maar we zijn geen Aziatisch land en gaan dat echt niet accepteren. Dat is maar goed ook. Ze hebben bv ook weer de horeca gesloten na nieuwe besmettingen. Op zo aan/uit beleid zit je toch ook niet te wachten? Ik niet iig
-
Wat we ook doen, het kan niet erger dan Amerika
-
@Wesselvdv1999_NL said in Corona:
at we ook doen, het kan niet erger dan Amerika
?
NL 17.000.000 mensen en 5.794 doden = 1 dode per 2.934 mensen
VS 328.000.000 en 93.863 doden = 1 dode per 3.494 mensen.Nederland is harder geraakt dan de V.S. door het Chinese coronavirus
-
@SIRclitjeslikker_NL Precies, daarnaast test Amerika ook ruim 2x zoveel (omgerekend naar populatie) als Nederland waardoor in vergelijking ook veel meer besmettingen bekend zijn
-
Ik doel niet eens zo zeer op het verschil in testen of besmettingen, maar meer op de handelswijze van Amerika zelf. Ze (Lees: Trump) wil nu al het hele land weer opengooien, zelfs zonder vaccin. De republiekeinen geven geen ene reet om de mensen in Amerika zelf, puur om geld.
-
Ik doel niet eens zo zeer op het verschil in testen of besmettingen, maar meer op de handelswijze van Amerika zelf. Ze (Lees: Trump) wil nu al het hele land weer opengooien, zelfs zonder vaccin. De republiekeinen geven geen ene reet om de mensen in Amerika zelf, puur om geld.
Verenigde Staten doet van alles. Gekken die daar leven...
-
Allereerst valt het sluiten van sectoren onder de bevoegdheden van de staten zelf. Als mensen over de Amerikaanse politiek praten doen ze vaak alsof Trump een dictator is die alle beslissingen neemt. De werkelijkheid is wat complexer en het politieke systeem zit vrij goed in elkaar.
Daarnaast is de afweging of er meer open moet of dat bepaalde sectoren nog langer gesloten moet blijven best lastig om te maken. Het duurt waarschijnlijk nog erg lang voordat er een vaccin is, en hele sectoren dichtgooien veroorzaakt ook veel schade.
En als je de bovenstaande twee punten aan elkaar linkt; als er in heel veel verschillende staten, zowel met Republikeinse als met Democratische leiders, afzonderlijk van elkaar wordt besloten dat er weer meer open kan is dat misschien zo gek nog niet?
-
Niemand gaat wachten op een vaccin.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Corona:
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
Ik had het er laatst nog over wat moet je met dat soort figuren, die niks kunnen, niets willlen behalve graties geld.
Je kan ze hoogstens kwijt in de plantsoenendienst?
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie.Blijkbaar gaat er heel wat fout bij het boetes geven door boa's. Formulieren worden massaal verkeerd ingevuld door ze. Zelfs deze simpele repetitieve handeling kunnen ze niet uitvoeren. Nu willen ze ook nog een wapenstokken en pepperspray hebben.
Ik stel voor dat we deze mensen voortaan met een afvalgrijper uitrusten en op het strand of in het park zetten. Dat moet nog wel lukken toch? Of zouden ze het afval in de sloot gooien ipv in de zak?
-
@SIRclitjeslikker_NL Onderschat de macht van de federale regering niet. Trump heeft de beschikking over een medische stockpile die hij naar eigen inzicht kan verdelen. De federale regering heeft testkits die Trump uitdeelt op basis van hoe aardig je tegen hem bent geweest en of je in november een lastige herverkiezing hebt (case in point Cory Gardner die 190.000 testkits krijgt). Als je een Democratische gouverneur hebt (NV, MI) en besluit een mail-in-verkiezing te faciliteren dreigt hij de geldkraan dicht te draaien; als je een Republikeinse gouverneur hebt en hetzelfde doet (IA, NE, GA, WV...) dan zegt ie er niks van. Hij is wellicht geen dictator, maar dat is niet omdat hij dat niet zou willen zijn.
Gisteren (!) zei hij, over het heropenen van kerken: 'The governors need to do the right thing and allow these very important, essential places of faith to open right now, for this weekend. If they don't do it, I will override the governors.'
-
@DominicM_NL Ja klopt wel wat je zegt, ondanks dat hij een hoop beslissingen in staten niet kan nemen kan hij ze inderdaad wel flink onder druk zetten om die beslissingen te beïnvloeden. Die laag van complexiteit had ik inderdaad niet meegenomen in mijn post.
De laag die daar weer bovenop komt is dat de Senaat en het Congres beslissingen van Trump in principe kunnen blokkeren (Zouden ze in de praktijk niet snel durven, maar zorgt er juist weer voor dat zijn beslissingen altijd enigszins verdedigbaar moeten zijn).
Vaak als ik Trump verdedig is het meer omdat veel mensen hem neerzetten als een 1 (grootste randdebiel ter wereld) terwijl ik hem meer als een 5,5 zie (Valt allemaal wel mee, heeft ook zeker kwaliteiten).
Wat jij beschrijft is voor mij ook een van de grootste kritiekpunten, ik geloof heel erg in lokale democratieën.
En zo'n statement over kerken lijkt mij ook vooral gedaan met het oog op zijn herverkiezing. Ik geloof ook wel dat hij dat belangrijker vindt dan wat hij zelf het meest correcte standpunt vindt.
-
In principe is Trump een 2,5, hooguit een 3, maar dat lage cijfer is soms moeilijk te verdedigen omdat de kritiek op hem vaak absurd is. Hij is een marionet van Rusland, is gemeen op Twitter, legitimeert het regime in Noord-Korea, of weet ik veel met wat voor bullshit ze allemaal komen,.. Houd op met me. Waarom zijn die achterlijke aanvallen nodig als de realiteit erg genoeg is? Trump is kut omdat hij ondanks zijn anti-oorlogsretoriek nog steeds acht landen bombardeert, droneaanvallen met 432 procent heeft opgevoerd, de Saudi's in de reet kruipt, escaleert met Iran, Cuba en Venezuela, 83% van zijn belastingverlagingen toekomt aan de rijkste 1%, NAFTA inhoudelijk amper heeft afgezwakt, zijn belofte voor universele gezondheidszorg niet is nagekomen, enzovoorts. Hij voerde een anti-elitaire campagne en stopt zijn kabinet vervolgens vol met de elite van de elite van Goldman Sachs.
Hij heeft een paar positieve punten, maar helaas worden juist die aangegrepen om hem op te bekritiseren.
-
@DominicM_NL said in Corona:
ij is een marionet van Rusland, is gemeen op Twitter, legitimeert het regime in Noord-Korea, of weet ik veel met wat voor bullshit ze allemaal komen,.. Houd op met me. Waarom zijn die achterlijke aanvallen nodig als de realiteit erg genoeg is? Trump is kut omdat hij ondanks zijn anti-oorlogsretoriek nog steeds acht landen bombardeert, droneaanvallen met 432 procent heeft opgevoerd, de Saudi's in de reet kruipt, escaleert met Iran, Cuba en Venezuela, 83% van zijn belastingverlagingen toekomt aan de rijkste 1%, NAFTA inhoudelijk amper heeft afgezwakt, zijn belofte voor universele gezondheidszorg niet is nagekomen, enzovoorts. Hij voerde een anti-elitaire campagne en s
Aldus een pro linkse democraat..
Probeer het nog eens maar dan objectief
-
@L-R-van-kessel_NL oké rechtse rakker, welk van mijn feiten klopt niet
-
Nouja, is over elk van die punten ook wel weer wat discussie mogelijk, maar we zitten dan redelijk op 1 lijn.
-
Kerken openen is sws niet zo'n sterke zet. Als je ergens de IC's mee vol laat lopen is het wel die kerken. Al die kerkkoren in Nederland zijn ook enorm getroffen met zo beetje ieder koor 4/5 overledene. Daarnaast nog vele ic of ziekenhuisopname. Voor de economie doet het ook niks. Open dan dingen die de economie stimuleren en waarvan de gemiddelde bezoeker niet 70+ is, want dat is natuurlijk waarom het zo hard op die koren heeft ingeslagen.
-
@L-R-van-kessel_NL
'Probeer maar eens objectief'. Lol, zegt de extreem rechtse mod die zijn argumentatie steevast opbouwt vanuit de basis dat iets pas een probleem is als hij er zelf last van ondervindt. -
where is the lie