Corona
-
Vandaag in de rij om de Albert Heijn in de kunnen. Keurig 1,5m uit elkaar en een kar is verplicht. Ongeacht wat en hoeveel je koopt.
-
-
Dat klopt, goed punt. Doet niks af aan het feit dat het virus niet alleen de zwakkeren pakt. Er liggen ook genoeg jongere mensen op de IC waarvan het imuunsysteem te sterk reageert, en die overleven het ook niet als er geen plek op de IC meer is.
Maatregelen nu zijn vooral extreem als je ze afzet tegen de lakse reacties in het begin van de crisis. Het had nooit mogelijk mogen zijn om vanuit China naar Europa te reizen. Politici reageren meer op de actualiteiten dan dat ze vooruit denken.
De coalitiepartijen vonden eind januari allemaal dat een debat hierover nog rustig anderhalve week kon wachten.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
@SIRclitjeslikker_NL said in Corona:
limineert vooralsnog voornamelijk de zwakkeren omdat er nu nog genoeg plek op de intensive care is voor jongeren die moeten
Overal het algemeen belanden 80+ers sowieso nauwelijks tot niet op de IC. Dat is gebruikelijk in de ziekenhuiswereld..Alleen word het nu anders naar buiten gebracht.
Dat is in Nederland zo ja. In Italië gaat gewoon alles op de IC, hoe zwak en broos ook. Het is daar veel minder gebruikelijk om ervoor te kiezen om niet gereanimeerd te willen worden ed.
-
Ja we reageren inderdaad overdreven, het land half op slot met als gevolg dat BV Nederland dalijk faillet gaat.
Halfbakken maatregelen voor bescherming van ondernemers/zzp'ers waar vollop fraude mee gepleegd word zonder dat controle mogelijk is/uitgevoerd gaat worden.Het land half op slot waardoor er geen normale handel gedreven kan worden, wij zijn een handelsland dit gaat nog langere tijd doordreunen op onze economie , met het nadeel hoe langer dit duurt hoe langer wij ermee gaan zitten en ervoor opdraaien.
Die doden in Italië (en andere landen) zijn 99% allemaal met onderliggende ziektes en zoals eerder gezegd gerelateerd zijn dus niet dat Corona de oorzaak is. Daarbij is het zelfs 'mooi' dat er eindelijk een natuurlijke selectie plaatsvind. Iets wat misschien zelfs goed is om verder te verspreiden daar waar het de zwakke uit de samenleving elimineert.
Bovenstaande uitspraak strookt natuurlijk met de Nederlandse(Europese) normen & waarden maar is wel een objectief feit.Subjectief bekeken is het voor een ieder die een familielid verliest aan welke ziekte dan ook zeer spijtig, echter is die gedachte ook weer egoïstisch.
Voordelen aan de natuurlijke selectie :
- Meer bedden vrij in verzorg/verpleeg tehuizen voor de nieuwe generatie welke in mindere vertegenwoordigd is dan de huidige.
- Meer zorgpersoneel beschikbaar , want minder mensen / personeel in de zorg blijft hetzelfde.
- Minder kosten in de zorg want minder mensen
- Lagere zorgverzekeringspremies want hulpbehoevende kosten het meeste geld.
Nadelen :
- Overlijden van familieleden.
Een normaal griepvirus verspreid zich ook , zorgt voor nog meer bezette ziekenhuisbedden en doden (gerelateerd aan de griep) en dan gaan we niet in de massahysterie met zijn allen.
Ben het deels met je eens. De maatregelen gaan in mijn ogen ook te ver. Ik ben helemaal voor het wijzen op hygiëne maatregelen (ook los gezien van Corona, statistieken met mbt tot handen wassen wijzen sws uit dat de gemiddelde Nederlander een smeerlap is). Ook het sluiten van scholen vind ik een prima idee. Kinderen houden er niks aan over als ze een maandje geen school hebben. Echt grote evenementen afzeggen is ook prima, anders gaat het te hard. Ik vind dat ze het ook echt schandalig hebben aangepakt met de horeca, om 17:00 beslissen dat om 18:00 alles dicht moet. De horeca heeft alles al klaargemaakt etc. Dat sloeg echt alles. Enorme verspilling ook.
Ik hoor vaak mensen roepen: mensenlevens boven economie. Naar mijn inziens is dat veels te kort door de bocht. Gezondheid/mensenlevens en een goede economie zijn gewoon zeer sterk met elkaar verweven. Een sterke bruisende economie zorgt voor een betere gezondheid van de inwoners. Ik bedoel door een enorme economische recessie worden er meer zelfmoorden gepleegd, meer dakloosheid in combi met drugs/drankverslavingen en uiteindelijk de dood. In verschillende landen steeg het aantal zelfmoorden met 10 procent. In Griekenland was dat zelfs 15 procent dacht ik. Maar ook in een land met een sterk sociaal vangnet steeg het aantal zelfmoorden in de laatste recessie.
-
survival of the fittest,
Het is niet anders, we moeten er mee omgaan.
zo is de Natuur, en soms helpt de mens er een handje bij net zo als dat corona ontwikkelen en in de wereld helpen.
Zorg verzekeraars lachen zich rot, nu de veel kostende mensen eruit worden gezuiverd.Laten we hopen dat het voor 1 Juni in de greep hebben, want al onze jonge mensen uitgaans leven wordt ons afgenomen door die lakse halve acties van onze Premier.
laterzzz , even nog paar kratten bier hamsteren.
-
Zo, het heeft maar twee weken geduurd voordat rechts collectief heeft besloten dat opa en oma geslachtofferd moeten worden
-
@DominicM_NL said in Corona:
Zo, het heeft maar twee weken geduurd voordat rechts collectief heeft besloten dat opa en oma geslachtofferd moeten worden
Ik weet niet welk nieuws jij volgt maar ik hoor Baudet van zo beetje de meest rechtse partij in Nederland al zo'n 3 weken schreeuwen en gillen dat we in lockdown moeten. Kan me herinneren dat @L-R-van-kessel_NL juist op FvD had gestemd omdat hij hoopte dat het een verbetering voor ondernemers zou zijn. Daar zijn we snel achtergekomen.
-
Ja, ik heb juist het idee dat we eindelijk een probleem hebben gevonden dat het links-rechtsdenken overstijgt.
Als het met een korte stevige lockdown trouwens zou lukken om sneller grip op het virus te krijgen kan alles misschien juist ook weer sneller open en durven er ook weer meer mensen te komen dan wanneer je heel lang een halve lockdown aanhoudt. Heel lastig te voorspellen wat beter uitpakt voor ondernemers.
Vooral benieuwd wanneer de kroegen weer open gaan. Iedereen snapt dat dat virus niet zo snel wordt ingeademd in de Italiaanse berglucht op de piste, maar dat dat echt als een malle door al die apres-skihuts gegaan moet zijn.
-
Ja, ik heb juist het idee dat we eindelijk een probleem hebben gevonden dat het links-rechtsdenken overstijgt.
Als het met een korte stevige lockdown trouwens zou lukken om sneller grip op het virus te krijgen kan alles misschien juist ook weer sneller open en durven er ook weer meer mensen te komen dan wanneer je heel lang een halve lockdown aanhoudt. Heel lastig te voorspellen wat beter uitpakt voor ondernemers.
Vooral benieuwd wanneer de kroegen weer open gaan. Iedereen snapt dat dat virus niet zo snel wordt ingeademd in de Italiaanse berglucht op de piste, maar dat dat echt als een malle door al die apres-skihuts gegaan moet zijn.
Hoe bedoel mensen durven sneller te komen? Aan al die foto's van bouwmarkten en markten ed te zien van de afgelopen 2 weken is dat nou niet bepaald het probleem hoor. Ik ging weekend van 13 en 14 maart voor de maatregelen nog uit en toen was het ook gewoon vol.
-
ik loop overal zo als ik wil lopen. Als oudjes er moeite mee hebben, lopen ze maar om mij heen.
die hele zotte rage wat er nu is bij de supermarkt, moet niet gekker worden en wie houden zich er niet aan??? de oudjes.die houden de kassa s langdurig op, die versperren de doorloop paden ,, en wie krijgen de schuld? De jeugd want ze hoeven niet ziek te worden , maar zijn dragers.
donder lekker dan op uit die supermarkt met die **** rolators. ze blokkeren de hele *** zooi en zijn uren aan het denken welke pak melk ze nemen of schijt papier.
zo n zuivering is goed, vind 60 per dag nog te weinig.
-
@bringdaruckus_NL Ja ik heb hier van staan te kijken, wellicht een stukje van Theo die zich bedreigd voelde vanwege het zijnde : risicogroep. Maar dit is zo net voor de verkiezingen wel even iets serieus om over na te denken, is Thierry dan toch ook een vrijmetselaar?
Bouwmarkten zijn sterves druk, iedereen is nu zelf aan zijn woning bezig (wat moet je anders met de overgebleven tijd). Het is dat ik nog wel doorkan werken maar anders zou ik de tijd benutten voor zelf educatie, dit zijn de tijden om talen te leren/verbeteren, de boeken in te duiken of een andere skill onder controle te krijgen.@DominicM_NL De PVV welke niet economisch rechts is daarintegen roept ook al tijden voor een totale lockdown net als FvD(helaas). Dus ik snap niet wat je met je post bedoelt?
@All-Bundy_1_NL En wie ben jij dat er mensen om jou heen moet lopen? Respect voor ouderen word je normaliter meegegeven vanuit huis, spijtig dat ik je dan hier vanaf een online forum op moet wijzen.
Jij als jeugd kan ook onlineboodschappen doen als je er zoveel moeite mee hebt. Let de volgende keer even op je onnodige taalgebruik of je kan langer wieberen van het forum. -
@bringdaruckus_NL Ja ik heb hier van staan te kijken, wellicht een stukje van Theo die zich bedreigd voelde vanwege het zijnde : risicogroep. Maar dit is zo net voor de verkiezingen wel even iets serieus om over na te denken, is Thierry dan toch ook een vrijmetselaar?
Bouwmarkten zijn sterves druk, iedereen is nu zelf aan zijn woning bezig (wat moet je anders met de overgebleven tijd). Het is dat ik nog wel doorkan werken maar anders zou ik de tijd benutten voor zelf educatie, dit zijn de tijden om talen te leren/verbeteren, de boeken in te duiken of een andere skill onder controle te krijgen.@DominicM_NL De PVV welke niet economisch rechts is daarintegen roept ook al tijden voor een totale lockdown net als FvD(helaas). Dus ik snap niet wat je met je post bedoelt?
@All-Bundy_1_NL En wie ben jij dat er mensen om jou heen moet lopen? Respect voor ouderen word je normaliter meegegeven vanuit huis, spijtig dat ik je dan hier vanaf een online forum op moet wijzen.
Jij als jeugd kan ook onlineboodschappen doen als je er zoveel moeite mee hebt. Let de volgende keer even op je onnodige taalgebruik of je kan langer wieberen van het forum.Dat Wilders om een totale lockdown roept begrijp ik. Hij wordt helemaal geil van de grenzen sluiten etc. Dat Baudet die zich enorm presenteert als de man van de economie zoiets roept laat imo wel zijn ware aard zien. Denk dat veel ondernemers hem dit niet in dank afnemen en dat hij dat wel gaat merken in de volgende verkiezingen. Hij is nieuw en mensen hebben hoop dat hij het anders gaat doen. Economisch is er ook weinig rechts te kiezen, dat is zijn geluk geweest.
Online boodschappen kan trouwens niet meer. Alles zit prop en propvol.
-
@bringdaruckus_NL Ja ok, ik zat vooral met mensen in mijn hoofd die ik ken, een tandarts, fysiotherapeut en een kapper die al bijna geen klanten meer hadden voordat ze dichtgingen. Verschilt natuurlijk erg per sector.
Ik kom waarschijnlijk een beetje over als een Baudetreetkruipertje die hem ten koste van alles wilt verdedigen, maar ik zou er dan ook op willen wijzen dat hij dit in een veel eerder stadium serieus nam dan de rest. Als je sneller reageert hoef je ook minder ingrijpende maatregelen te nemen.
Hij was hier eind januari al panisch over en dan hadden we de testcapaciteit en IC capaciteit op kunnen schalen, en bijv. mensen die uit besmet gebied terugkwamen in quarantaine kunnen zetten.
Rutte wacht eerst tot hij zich achter een advies van het RIVM kan verschuilen (over beslissingen die grotendeels buiten het expertisegebied van virologen vallen).
Baudet geeft aan voorstander te zijn van een korte lockdown zodat je daarna vanuit een soort nulpunt uitgebreid kunt testen en dat de economie daarna vrij snel weer open moet.
-
@bringdaruckus_NL Ja ok, ik zat vooral met mensen in mijn hoofd die ik ken, een tandarts, fysiotherapeut en een kapper die al bijna geen klanten meer hadden voordat ze dichtgingen. Verschilt natuurlijk erg per sector.
Ik kom waarschijnlijk een beetje over als een Baudetreetkruipertje die hem ten koste van alles wilt verdedigen, maar ik zou er dan ook op willen wijzen dat hij dit in een veel eerder stadium serieus nam dan de rest. Als je sneller reageert hoef je ook minder ingrijpende maatregelen te nemen.
Hij was hier eind januari al panisch over en dan hadden we de testcapaciteit en IC capaciteit op kunnen schalen, en bijv. mensen die uit besmet gebied terugkwamen in quarantaine kunnen zetten.
Rutte wacht eerst tot hij zich achter een advies van het RIVM kan verschuilen (over beslissingen die grotendeels buiten het expertisegebied van virologen vallen).
Baudet geeft aan voorstander te zijn van een korte lockdown zodat je daarna vanuit een soort nulpunt uitgebreid kunt testen en dat de economie daarna vrij snel weer open moet.
Tandarts is ook wel een gevalletje apart hoor. Dat heeft echt de meest grote besmettingskans, een stuk groter dan andere contactberoepen. Als je in iemands kies boort vlieg de aerosolen om je heen. Mja met tandartsen hoeven we denk ik geen medelijden te hebben, die redden het wel, neem aan dat die wel wat op de bank hebben. Mensen moeten uiteindelijk toch hun gaatjes vullen etc. Fysiotherapie heeft over het algemeen een enorm grote groep kwetsbaren tenzij je sportfysiotherapeut bent. Hun doelgroep is niet bepaald vitaal. Kappers is denk ik beetje afhankelijk ook van je doelgroep. Hier was het gigantisch druk omdat men bang was dat men een paar weken niet naar de kapper kon. Ben net op tijd gegaan, was druk. Ik denk dat als je alles opengooit mensen echt niet bang zijn om te komen, ja een opera concert waar de gemiddelde bezoekers leeftijd 70 jaar is zal het niet goed doen en kan beter even dichtblijven.
Baudet had het oa over de vergrote kans op een vaccin als argument voor lockdown. Nou dan vraag ik mij dus af wat voor hem een korte lockdown betekent want we krijgen echt niet op hele korte termijn een vaccin. Ook had hij het over het weer dat warmer zou worden maar als je naar andere landen kijkt lijkt het niet alsof het daarmee beter wordt.
-
Ja klopt, hij somde een stuk of zes redenen op. Dat is nooit slim want dan focussen mensen zich op de minder sterke argumenten. De twee die jij nu noemt zijn inderdaad niet zo sterk
-
@SIRclitjeslikker_NL Nja ik noem nu die 2 omdat ik ze zoo slecht vond maar ik vond het buitenland argument ook niet sterk. Waren 5 redenen trouwens. Je ziet dat een lockdown in Europa helemaal niet werkt. Italie zat een week geleden al op 100000 boetes, de bevolking overtreed massaal de lockdown. Een westers land opsluiten werkt niet. Dat kan in China met op elke hoek een camera om te kijken of je niet door rood loopt en de dreiging van een werkkamp. Hun economie gaat volledig naar de klote en het volk is de hele lockdown zat en heeft schijt. Maar gelukkig is er nog de EU waar ze aan kunnen kloppen voor geld.
Die andere redenen konden me ook niet overtuigen. We zijn sws al bezig met bedden etc en situatie is nog onder controle, er is afvlakking.
-
In Israel zijn er al rellen. Vraag me af wanneer Frankrijk volgt. Gele hesjes, boys uit de banlieus. Who's first?
-
Nou ik heb Corona heren...
Gisteren ben ik naar de Makro geweest om even wat in te slaan voor het weekend..dalijk een VrijMiBo bij mij thuis en daar stond een sixpack*flesjes.
Dus ik heb nu officieel Corona in huis gehaald, overigens niet te verwarren met Covid-19. -
Hoe gaat het met degene die zich aan de quarantaine houden hier?
Spreek je al vloeiend Spaans/Russisch/Chinees (Italiaans zou ik even overslaan dat is dalijk een ancient taal dankzij Corona)?
Ben je al helemaal afgetraind?OF
Netflix uitgespeeld en 20kg aangekomen?/
Tinder uitgespeeld?Ik heb afgelopen weekend een dame die 27 is geworden, 27 rollen Page Kussenzacht voor haar verjaardag gegeven. #durecadeaus