Corona
-
@DominicM_NL Is zeker irritant. Ik loop regelmatig door het park vlak bij ons huis. Ik zie daar dan toch veel "hangbejaarden" op een kluitje zitten hoor. De bankjes staan mooi op afstand, maar dan zitten ze in een scootmobiel hutjemutje op elkaar.
Verder zijn er ook nog de figuren die een mondkapje dragen (op zich niets mis mee), maar die nemen het dan al meteen niet meer nauw met 1,5 meter. Alsof ze zeggen: "Ik draag een mondkapje, mij kan niets gebeuren"
Tuurlijk, sommige jongeren maken het ook bont, maar niet alleen zij. Iedere leeftijdscategorie kan er wat van. Veel ouderen steken ook gewoon hun dikke middelvinger op naar alle maatregelen, terwijl die er JUIST zijn om o.a. deze leeftijdscategorie te beschermenIk vind het dan ook erg kwalijk dat iedereen de jongeren aankijkt, terwijl de oudere garde gewoon langs iedereen loopt en maling heeft aan alles. Mijn vriend werd pas nog weggeduwd door een bejaarde voor de schappen in de supermarkt. Even normaal doen en vragen of je erbij mag, is er ook niet meer bij. En als je er wat van zegt, krijg je nog een grote bek ook.
En breek me de bek niet open over fb. Daar zitten de echte internethelden op ieder item te reageren en Rutte af te zeiken. Die geloven ook echt alles wat op fb gedeeld wordt en checken de bronnen niet.
-
@DominicM_NL sinds Corona is blijkbaar iedereen een jongere. ''veel jongeren op de IC'' gaat blijkbaar om vijftigers en zestigers. ''vooral jongeren besmet'' gaat om 20 tot 40 jarigen. Nou vanaf je 30e ben je echt wel volwassen hoor en als je 50 bent ben je van middelbare leeftijd, echt geen jongere meer.
-
@maricja_NL said in Corona:
Ik vind het dan ook erg kwalijk dat iedereen de jongeren aankijkt, terwijl de oudere garde gewoon langs iedereen loopt en maling heeft aan alles. Mijn vriend werd pas nog weggeduwd door een bejaarde voor de schappen in de supermarkt. Even normaal doen en vragen of je erbij mag, is er ook niet meer bij. En als je er wat van zegt, krijg je nog een grote bek ook.
Ach, Rodney staat zijn mannetje wel.
-
Speksnijder? Juicy
-
@bringdaruckus_NL Ze kunnen idd nogal overdrijven
-
@SIRclitjeslikker_NL Het is lastig vriendelijk blijven tegen zo'n oude krent die het excuus gebruikt dat we vrij zijn dankzij hun, en dat je respect moet hebben....
-
@maricja_NL vaak zijn dat helemaal geen mensen die gezorgd hebben dat we vrij zijn. De meeste zeikerds komen uit de generatie die in hun tienerjaren de hippie hebben uitgehangen met hun gekraak en alles.
De mensen die gezorgd hebben dat we vrij zijn zijn 90+ en juist heel aardig over het algemeen. en niet meer in staat om iemand omver te duwen
-
@bringdaruckus_NL Dat is zeker waar! Het is ook makkelijk praten als de ander je leeftijd toch niet weet
Het is gewoon weer zo zonde dat alles op de jonge generatie afgeschoven wordt. Van familieleden in de zorg, verneem ik ook genoeg dat de oudere mensen zo koppig zijn en het niet nauw nemen met de regels.
Moeten ze helemaal zelf weten, maar geef dan niet de jonge mensen de schuld. Dat is gewoon niet fair.In het nieuws zie je ook alleen maar de gevallen van feestjes waar veel jongeren bij aanwezig waren. Maar er wordt niet gesproken over ouderen die samenscholen in het park of winkelcentrum.
En er zijn in alle generaties genoeg mensen die zich wel gedragen, dat zeer zeker. Maar het is zeker krom te noemen, er naar 1 generatie gewezen wordt
-
@maricja_NL
Stond zeker op zn telefoon te OSM'en voor de schappen? -
@timeenennaam_NL Dat doe je in de supermarkt??
-
Ik ben benieuwd wat de persconferentie ons weer gaat brengen.
Zou weer om waarschuwingen gaan -
@maricja_NL Waarom niet, OSM spelen is toch al heel lang geen taboe meer
Ach die persco...angstzaaierij verschrikkelijk.
Dat virus is inmiddels al zo erg gemuteerd dat het erg is afgezwakt, alle maatregelen werken alleen maar ontregelend en hebben negatieve gevolgen voor de economie.
Schreeuwen om een vaccin dat is gebaseerd op het virus voor 7 mutaties heeft ook geen nut om uiteindelijk toe te passen.
Andere kant gaan we er niet aan ontkomen en word het opgedrongen door de overheid..Zo zie je maar weer dat het communisme het Westen alsnog heeft veroverd / nooit heeft verlaten.
-
zag dit voorbijkomen op fb. Het doel van die mondkapjes ontgaat mij volkomen. Gekke spanjaarden, dacht dat die mondkapjes op de reservebank al onzin waren maar dit slaat helemaal nergens op
https://www.facebook.com/1037696232/videos/pcb.10221064207288333/10221064205968300/
-
@L-R-van-kessel_NL klopt helemaal
-
Dan wil je niet weten hoe dat in Nederland gaat je mag zonder beperking sporte met elkaar maar je mag niet na de training douce want dat is een tegroot risico.
-
@DominicM_NL ben jij het nou eens met @L-R-van-kessel_NL?
-
@bringdaruckus_NL natuurlijk niet, het was de domste post die ik in tijden heb gezien
-
@DominicM_NL Dan heb ik te doen met je algemene kennis.
Mocht je het niet geloven, onderzoek zelf even hoe het zit met virussen die muteren en vaccins die worden gemaakt hoe dat daadwerkelijk zit -
@L-R-van-kessel_NL Dat zou ik graag doen, maar het is moeilijk! Het communistische Google censureert de waarheid. Welke bronnen gebruik jij voor je informatie?
-
@DominicM_NL In het geval van vaccinaties welke van toepassing zijn op virussen diverse artsen en laboranten in mijn directe omgeving
Die geven aan: Een vaccin voor een virus dat inmiddels is gemuteerd heeft geen effect daar waar een vaccin alleen werkzaam is tegen het virus van het moment waar het vaccin is op ontwikkeld.
Het meest bekende voorbeeld is de jaarlijkse griepprik, welke bestaat uit 4/5 griepvirussen welke het afgelopen jaar rond heeft gedwaald maar NIET beschermd tegen de andere vormen van influenza welke zich niet in de vaccin cocktail van dat jaar bevinden.
Vandaar dat je ook gewoon de griep kan krijgen onddanks de griepprik, omdat je een andere variant hebt.Net zoals met Covid dat al meermaals is gemuteerd sinds de uitbraak in Wuhan De virussen waar doorbraken over zijn, zijn van Covid medio feb-april..inmiddels is het september.
Dus nee, geen info van 'alternatieve' websites maar van deskundigen.