Corona
-
Naja mooi dat dat vaccin er is, maar beetje overdreven om het ook aan alle jonge mensen toe te gaan dienen. Snap wel dat dat nodig is om de productiekosten er weer uit te halen.
-
@sirclitjeslikker_nl Idd nogal ridicuul imo. 99,99% van de gezonde, jonge mensen ervaart het als een mild griepje of voelt er überhaupt niets van. Dat is dan ook de hoofdreden dat ik me niet ga laten vaccineren. Niets dat mijn immuunsysteem zelf niet aankan
-
En dan is de lockdown verlengd tot 9 februari....
En de grapjes over de avondklok gaan ook al rond.
Zouden jullie moeite hebben met een avondklok? -
@maricja_nl Wij hebben hier al een avondklok sinds eind oktober ondertussen. Na middernacht niemand op straat, in Wallonië en Brussel zelfs 22u.
Ondertussen is bij ons de lockdown ook in het geniep verlengd tot minstens 1 maart, wat je dan als bevolking in de krant voor het eerst moet vernemen, de uitleg van de minister was "we dachten niet dat iemand daar over zou struikelen".
Pure waanzin. -
@maricja_nl Belachelijk!
Zoals al vaker gezegd is de dood van enkele 75+ers niet belangrijker dan de nationale economie.De ziekenhuizen liggen ook alweer minder vol, daarbij is de drukte natuurlijk ook een façade, daar waar wij in 5jaar tijd de helft van de IC bedden hebben afgeschaald.
Gooi alles open, laat alles op zijn beloop gaan, de besmettingscijfers worden ook kunstmatig hoog gehouden door 80% gezonde mensen positief te testen.
-
@dikketuur_nl Sinds oktober, dus kennelijk heeft het ook niet veel effect gehad?
-
@sirclitjeslikker_nl Spijker en kop..
-
@sirclitjeslikker_nl Allerminst idd...
-
@sirclitjeslikker_nl schijnveiligheid is ook veiligheid I guess.
Snap sowieso het punt niet want als je nu ergens heen gaat kun je bij wijze van gewoon daar logeren en dan kun je alsnog je gang gaan. En studenten hebben er geen probleem mee tot 4 met z'n allen te drinken ofzo...
-
@jacco-de-jong_nl Jacco! Jij leeft ook nog Ken je me nog?
-
avondklokboetes worden gewoon allemaal kwijtgescholden door het kabinet Baudet
-
@jacco-de-jong_nl Jacco!!! Leuk joh, gezellig
-
@sirclitjeslikker_nl Dus dat. Horeca had wat mij betreft ook best op kunnen blijven, ipv de pretparken enzo. Daar valt de 1,5 meter wel te handhaven + je hebt eventueel de registraties ter beschikking.
Ik verwacht ook dat de avondklok symbolisch is. Want er zijn genoeg manieren om ditte omzeilen als je wilt. Je kan nog steeds naar vrienden gaan en daar gewoon blijven slapen of na 04.00 uur vertrekken. En als het gezellig is, is het zo 04.00 uur.
Ik word er een beetje simpel van allemaal...
-
@maricja_nl Haha klopt. Hier bij ons in het 5. Het enige verschil dat het tot nu toe heeft gemaakt is dat de gasten oftewel tot 5 blijven of gewoon blijven slapen. Ach ja, ze werken het zelf in de hand met al die pestmaatregelen.
-
@dikketuur_nl had je vroeg een andere naam op OSM of niet?
@maricja_NL jaja ik ben maar weer eens uit de dood gekomen voor m'n oude liefde die OSM is. En wat je zegt ja, van 20:15 tot 4:45 (want het zou nu van 20:30 tot 4:30 worden) het gezellig hebben met mensen is niet het moeilijkste, en desnoods kun je dus gewoon gaan logeren idd...
-
@jacco-de-jong_nl Klopt, jij zal me beter kennen als A R T U U R!
We hebben nog samen in Beat The Best, The Ultimates & Managers United gezeten -
@dikketuur_nl ohhhhhhhh ja inderdaad. Flinke tijd geleden man. Ik zat al te denken bij dikketuur maar er kwam niks in mij op hahahaha. We zouden weer eens moeten bijkletsen eigenlijk joh
-
@jacco-de-jong_nl Lang geleden, zeg dat wel
-
@maricja_nl Het is gelukkig wel dalende. Maar toch zie ik in het beroep dat er nog altijd veel corona patiënten zijn. Zelf heb ik afgelopen week ook in quarantaine gezeten ivm corona. Gelukkig milde klachten en nu weer fit en weer aan het werk.
Blijft een vreemd virus, maar hoop dat de regels straks wel worden versoepeld. Wil wel weer naar de sportschool etc. Mis het sporten wel. -
Al voor de 2de keer naar de kapster geweest. Ook al zijn die gesloten in België. Ik heb gelukkig een adresje. Knippen en kleuren. 40 EUR.