WK 2022 Qatar
-
@SIRclitjeslikker_NL Van alle 4 de wedstrijden was het voetbal bij Engeland-Frankrijk als enige om echt aan te zien.
Nederland helaas terecht verloren, er werd totaal geen aanspraak op de overwinning gemaakt, al moet ik zeggen dat het vanaf minuut 78 echt spannend werd tot en met de laatste pingel.
Al was het op voorhand al zeker dat je de strafschoppenreeks zou gaan verliezen.Dat Marokko door is vind ik hartstikke mooi voor mijn Marokkaanse bekende, echter voor het voetbal had ik veel liever Portugal daar gezien.
Dat Kroatie door is met het allergrootste anti-voetbal vind ik nog minder eerlijk gezegd, die ploeg speelt net als Nederland sinds de poulefase wedstrijden die niet om aan te zien zijn. Wel hebben zij een fantastische keeper (Livakovic) die ik graag naar Ajax zie komen, maar vermoedelijk eerder naar Bayern gaat om de geblesseerde Neuer te vervangen.
Maar dat is voetbal, de kleintjes kunnen van de grote winnen, zelfs zonder veel balbezit en nauwelijks schoten op doel. Zo zie je maar weer dat die OSM engine verdomd realistisch is
Hopen op overwinningen van Argentinie en Frankrijk zodat er tenminste een prachtige finale (op papier) is.
-
Persoonlijk vond ik Kroatië gisteren goed voor de dag komen. In de eerste helft was het combinatiespel van Kroatië zelfs beter. Uiteindelijk was Argentinië gewoon dodelijk efficiënt met een vanouds spelende Messi.
-
Wat verwachten jullie van de troostfinale en uiteindelijke finale?
-
@LCFVR30_NL Op papier een droomfinale, ben erg benieuwd. Troostfinale verwacht ik niets van dus ga ik denk ik ook niet kijken...
-
Waarschijnlijk kijk ik wel beide wedstrijden, @Patje-Miltie_NL.
Naar mijn mening geldt voor zowel finale als troostfinale dat het beide kanten op kan. Persoonlijk gun ik het Marokko om derde te worden. Voor de finale geldt dat ik geen uitgesproken voorkeur heb. Omwille van Messi zou ik voor Argentinië kiezen. Dan zou zijn palmares toch behoorlijk compleet zijn.
Overigens, ik lees zojuist dat Argentinië al zo goed als wereldkampioen is. Volgens Zlatan Ibrahimovic is het doorgestoken kaart en heeft de FIFA al besloten dat Messi de titel moet pakken. Ik hoop van harte dat de FIFA niet zover gezonken is...
-
@LCFVR30_NL Wie derde wordt maakt mij niet zoveel uit. Marokko zou leuk zijn omdat Amrabat uit mijn stad komt en bij ons heeft gevoetbald maar Modric is toch ook wel een geweldenaar.
Ik hoorde ook die signalen over Argentinie. Er zijn natuurlijk veel verbanden te leggen en het zou me ook niet verbazen aangezien het om de FIFA gaat. Kijk maar naar de documentaire op Netflix.
Aan de andere kant gaat het dan niet om 1 maar om zoveel personen die er bij betrokken zouden moeten zijn? Van officials t/m tegenstanders etc.
Persoonlijk denk ik dat zo iets reguleren te omslachtig is.
-
Morocco win and France win the final
-
Spijtig geen Frankrijk. Gelukkig is dat belachelijke WK voorbij. Op terug naar de competities!
-
@maricja_NL my guess is that Argentina is going to win the World Cup of 2022
-
Wat een finale hebben wij gehad zeg, dit is qua wedstrijd iets is om van te dromen.
Een goedkope pingel (verrassend ) en erna een dominerend Argentinie.
De Fransen waren 78 minuten lang helemaal nergens. Totdat er een terechte pingel voor de Fransen werd benut.
Wat erna volgde was een en al spanning, de 2-2 die binnen 94 seconde na de 2-1 viel. De stormloop van de Fransen. Een verlenging waar alles in zat de 3-2 maar ook 3-3.
De strafschoppenreeks waren de Argentijnen dan wel weer heer en meester.Argentinië de verdiende wereldkampioen.
Betreft de belangen van Qatar bij Messi maar ook Mbappe (PSG) zijn zeker discutabel te noemen tijdens dit WK.
-
Eens met hetgeen @L-R-van-kessel_NL schrijft!
In het uiterste van de verlenging zat zelfs een gevalletje 'kleine teen van Casillas'. Daarmee doel ik op Kolo Muani die oog in oog kwam met Martinez en de 3-4 op de slof had. Bij het ingaan van de strafschoppenserie voelde ik de bui al hangen voor Frankrijk, vooral daar ik Lloris geen killer op dit gebied vind.
-