OSM wordt wakker!!
-
Ga hier toch weer lekker mijn frustratie uiten. Dit spel gaat naar de kloten voor de spelers die het langst meedoen. In de winners league word ik verslagen door broekies met level 3 op medailles, terwijl ik in de reguliere competities win van 'gelijkwaardige' managers ( level 9 en hoger ). Geef toe dat het gaat om geld en ik heb er vrede mee, maar doe niet schijnheilig dat dit een eerlijk spelletje is, want dat is het al lang niet meer. Er zijn zoveel vrienden van mij mee gestopt omdat ze hetzelfde voelen als ik en OSM is alleen maar bezig met winst maken bij gasten die dat eigenlijk niet eens kunnen betalen......Jammer, vroeger was het zo leuk...
-
@yarivroon_nl Volledig mee eens. Helaas gaan ze er bij Gamebasics niks aan doen. Trust me, I tried.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl
We zouden ons oude knakkers moeten mobiliseren, maar daar zijn we weer te oud voor. Dank voor je ondersteunende bijdrage -
@yarivroon_nl
Gelukkig geen enkele reactie van een hoge OSM pief, zegt genoeg. Meestal hebben jullie je brabbels wel klaar, maar nu al 5 dagen met Rutte aan het bellen vooer een nietszeggend antwoord en nog meer stemmen -
Welterusten allen
-
@yarivroon_nl Ik speel het spel vanaf 2003 en ja het spel is veranderd. Desondanks speel ik het nog steeds met veel plezier.
-
Begint een commercieel boeltje te worden Maar had niets anders verwacht..
-
@yarivroon_nl
Ik snap je kritiekpunten, maar ik moet je echter wel teleurstellen met het feit dat het niet veel nut heeft om telkens terug te blijven kijken naar het verleden. Het spel OSM bestaat al +20 jaar en sindsdien is het spel en de marketing achter het spel erg veranderd, overigens net zoals veel andere games die sinds die tijd al bestaan. De periode waarin het spel startte is niet meer vergelijkbaar met de huidige markt van Mobile Games.Natuurlijk hebben veel old school managers de nodige veranderingen als onaangenaam ervaren, maar de old school managers betreffen slechts nog een kleine doelgroep in het geheel. Na verloop van tijd is het voor die managers een kwestie van de veranderingen accepteren of afhaken.
Op specifieke punten kan er uiteraard altijd nog worden bijgestuurd naar aanleiding van de feedback die vanuit de community wordt aangegeven, maar dat geldt niet voor de beleidsstrategie. Het bedrijf dat OSM afgelopen jaar heeft overgenomen, wil natuurlijk ook iets terugzien van deze investering. Om door te kunnen blijven groeien, zijn bepaalde beslissingen nou eenmaal noodzakelijk. De tijd staat namelijk niet stil en OSM dus ook niet.
-
@yarivroon_nl Je frustratie herken ik, aan jou aanmelddatum in je profiel te zien ben je 'pas' ingestapt vanaf OSM 2.0 of zelfs 3.0, ik heb de tijd van 1.0 nog meegemaakt.
Ook op die momenten toen was er een enorme weerstand (ook vanuit mijn eigen persoon). Vanwege alle veranderingen zowel speltechnisch als esthetisch.
Echter hebben al deze veranderingen de enorme groei van OSM te werk gesteld, zoals Silvester ook aangeeft is Miniclip en hiervoor GB een commercieel bedrijf met als doel een zo hoog mogelijke winst behalen voor de langere termijn.
Dat er hierdoor 'oude rotten' niet (allemaal) tevreden mee gehouden kunnen worden is dan (helaas) part of the deal.
Dit zie je in veel bedrijven ook op de werkvloer bij een verandering , dat een deel van de vaste kern niet mee kan in de verandering en daardoor vertrekt. Stilstand is achteruitgang.De strategie die erachter zit is om zoveel mogelijk winst te generen voor de langere termijn en daar hoort dan tevredenheid onder het grootste deel van de gebruikers bij. Daar valt dan ook onder om nieuwe spelers zolang mogelijk aan OSM te binden door juist deze updates door te voeren.
Het idee van hoe het was moet je echter helaas los laten of bij neerleggen want de veranderingen blijven komen zoals deze altijd al gekomen en gegaan zijn in de loop der jaren.
Maar zoals gezegd snap ik je frustratie, dat is ook van alle tijden.Betreft de Winners Cup, het is in alle WC die ik heb gespeeld nog geen één keer gebeurd dat degene met de duurste selectie heeft gewonnen maar wel degene met de beste tactiek (zelf ook 4 finales verloren) en ik had de helft van de tijd een duurdere selectie dan de eigen winnaar maar ik heb er geen euro voor uitgegeven.
Pay 2 Win is daardoor niet aan de orde, een sterke tactiek is gratis en brengt je verder.