Vraagje over einde seizoen
-
Goede avond allemaal,
ik heb een vraag het seizoen is afgelopen, ik heb twee bekers gewonnen!
Maar nu na 23 uur gewacht te hebben heb ik een ticket verdient....
en kan ik niet verder als trainer met mijn oude club? en moet ik opnieuw beginnen?
dus ook met spelers sterker te maken? en ben ik mijn club Ajax kwijt? en mijn 360 miljoen aan geld?Met vriendelijke groet Michtyposeidon30,
-
Hoi,
Allereerst: welkom op OSM en dit forum.
OSM is een één-seizoenspel. Dat wil zeggen dat nadat de laatste wedstrijd gespeeld is de competitie wordt gerest. Daarna kun je een ander team (of eventueel hetzelfde team) gaan managen en begin je weer van vooraf aan met het basisteam. Je verliest daarmee dus inderdaad je selectie, clubgeld en stadionuitbreidingen.
Om toch een extra seizoen met je huidige team te kunnen spelen, is er nu de Winners Cup. Bij sommige competities is het mogelijk om een ticket voor dit speciale toernooi te bemachtigen als je op de bovenste plekken eindigt. Bij de Nederlandse Eredivisie is het mogelijk om een ticket te bemachtigen als je als eerste of tweede in de competitie eindigt. Jij hebt dus een ticket bemachtigt voor Ajax om in de Winners Cup mee te spelen.
Dit ticket is ongeveer 7 dagen geldig en is te verzilveren door op een vrij clubslot naar het 'competitie zoeken'-scherm te gaan en vervolgens kun je onder het tabje 'Tickets' je ticket verzilveren. Wellicht dat je nog even moet wachten voordat het ticket vrij komt.
Als je eenmaal je ticket hebt verzilvert, zal je eerst even moeten wachten voordat alle 32 plekken bezet zijn. Vervolgens speel je een toernooi af (groepsfase en knock-outfase). Je selectie en clubgeld + spaargeld wordt meegenomen naar deze Winners Cup. Alle 32 teams zijn managers die net als jij een Winners Cup-ticket met hun team bemachtigd hebben.
-
@fc-eddie_nl dankjewel voor je antwoord!
Kijk zo gaat het natuurlijk niet in de echte voetbal wereld! maar ik snap het wel...
Misschien is dit dan toch niks voor mij helaas, ben mijn mijn munten kwijt en geld!
En kan alleen maar een zwakker team kiezen nu omdat alles bezet is....
Nogmaals dankjewel. ik ga even kijken wat ik ga doen nu. -
Hoi,
Dat snap ik zeker en je zal dan inderdaad voor jezelf moeten gaan bedenken of dit systeem je leukt lijkt of niet. In ieder geval veel succes, of dat nu met OSM is of met een ander online voetbalmanagementgame.
-