buitenland
-
ik zit voor onbepaalde tijd in het buitenland (europa) en wil natuurlijk gewoon osm kunnen blijven spelen.
nu krijg ik het niet voor mekaar om via de app in te loggen (simkaart is niet nederlands) dus een buitenlands nummer. de app word zoiezo in die taal geinstalleerd. ik kan alleen via het web dus spelen maar wil via de app. nu zag ik op internet dat er iets van 2 regios zijn wereld en nederland heeft dat iets ermee te maken? graag hulp bedankt alvast -
Hoi,
Er zijn inderdaad twee versies van OSM: OSM NL en OSM World. Als je de foutmelding krijgt dat gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt, dan probeer je op de verkeerde versie van OSM in te loggen. Deze zal je op OSM NL moeten zetten om op je Nederlandse account in te loggen.
- Via iOS ga je naar de instellingen van de OSM app via de instellingen van je telefoon om daar de regio te wijzigen.
- Via Android kun je de regio wijzigen op het inlogscherm van OSM.
-
@FC-Eddie_NL ok waar kan ik dat doen via android dan als ik inlog via de app staat daar helemaal niks
-
Kom je op het inlogscherm terecht als je de OSM app opent? Daar zou je als het goed is bovenin het scherm een vlaggetje moeten zien. Door daar op te tikken zou je de regio moeten kunnen aanpassen.
Zo niet, dan kan je de onderstaande stappen proberen.
- Verwijder alle app data
- Verwijder de OSM app
- Zet de taal van je telefoon op Nederlands
- Installeer de OSM app opnieuw
Als het goed is bepaald de taal van je telefoon welke versie van OSM wordt gehanteerd wanneer deze geïnstalleerd wordt. Na het installeren en inloggen op je account kan je gewoon weer de taal aanpassen.
-
ok zal het proberen als ik even rustig ben bedankt alvast!!!
-