Europa League
-
@bringdaruckus_NL We hadden het laatst over of Veltman sympathiek is: hij staat wel gewoon bijna te janken voor de camera en dat doet me goed. Wat mij betreft is hij namelijk ook gewoon een supporter die ooit per ongeluk op het veld terecht gekomen is, maar hij heeft echt wel hart voor de club. Na het Molde schandaal stonden er gewoon bepaalde spelers grapjes te maken voor de camera, dat kan ik echt heel slecht hebben op zo'n moment.
-
@sirclitjeslikker_nl natuurlijk is het deels mislukt als je niet eens een groepsfase haalt, maar als je de beker wint en kampioen wordt is het toch nog wel (nationaal) een aardig seizoen.
Al besef ik dat een kampioenschap voor Ajax (en voor PSV, daar had je het al eerder over) ook ver weg is. -
@sirclitjeslikker_nl
Juist als niemand overwintert is het een gelijke strijd om het kampioenschap en heeft het waarde. Als we vorig jaar geen el hadden waren we sws kampioen geweest.Kijk naar Engeland. Iedereen roept dat Chelsea kampioen is geworden omdat ze als enige niet europees speelde
-
@bringdaruckus_nl Zonde, als Vitesse in Poule F kwam hadden ze serieus nog een beetje kans. Nu gewoon zoveel mogelijk ervan maken en van die Belgen winnen.
Ook sterkte voor Appollon Limassol -
@joeyeekhout_nl Tegen die tijd is het mei en hebben we ons best gedaan om dit te vergeten, maar treurig is het wel.
Overigens is het typisch Ajax om over een maandje weer prima te voetballen, als de cruciale voorrondewedstrijden voorbij zijn. Zou eigenlijk niet weten waarom wij niet heel serieus om de titel mee zouden strijden.
-
@sirclitjeslikker_nl
Tja hij roept bij mij voornamelijk ergenis op. Dirk Kuyt heeft ook hart voor zijn club maar ik vraag me af hoeveel Feyenoorders hem echt sympathiek vinden -
@bringdaruckus_nl said in Europa League:
als we vorig jaar geen el hadden waren we sws kampioen geweest.
Hoewel dit waarschijnlijk waar is, was je ook kampioen geweest als De Ligt niet zo dom terugspeelt tegen Excelsior of als Onana niet zo staat te kutten tegen Groningen om maar wat te noemen. Bovendien laat je het voornamelijk thuis tegen WII/ Roda liggen. De enige wedstrijd waar je niks in te brengen had door vermoeidheid was PSV uit. Je had het echt heel prima kunnen combineren.
-
@sirclitjeslikker_nl
3 punten tegen psv waren genoeg geweest. Maar daar gaat het niet eens om. Feyenoord liep in de laatste weken echt strompelend door de blessures, als die 2x per week moesten spelen hadden ze echt nog wel wat laten liggen -
@bringdaruckus_nl
Nja Feyenoord speelde ook gewoon een goed seizoen, dat kan ook weleens gebeuren he -
Waar komen al die Vitesse supporters opeens vandaan?
-
Lugano 1-2 fcsb
-
Wat een zielige vertoning weer van AZ en Vitesse.
-
@timeenennaam_nl Nouja, Ajax en PSV waren vorig seizoen al volslagen kansloos tegen Osijek en Rosenborg. Je moet met de huidige staat van de eredivisie denk ik niet meer verwachten dat AZ en Vitesse zich dan nog met dat soort teams kunnen meten.
In ieder geval mooi dat wij zo makkelijk van Sturm wonnen. Oostenrijkse teams waren in de vorige ontmoetingen echt nog een maatje te groot voor ons. Ik hoop dat we met de aankopen erbij de knock-out EL kunnen halen en dat er dan nog een enigszins respectabele tegenstander aan te pas moet komen om ons uit te schakelen. Dan is het Europese seizoen wat mij betreft geslaagd.
-
Denk dat Chelsea de EL gaat winnen. Die Sarri heeft nog nooit een prijs gewonnen dus die zal er wel vol voor gaan.