Voetbal: De Nederlandse competities
-
@SIRclitjeslikker_NL echt niet dat AZ een moord doet voor hendrix !
Aan de wit heb je op langere termijn een betere speler in huis.
En Viergever ja dat zou zeker wel lekker zijn voor mijn AZ.
-
De Wit, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Wijndal..alleen nog een jonge keeper erbij en je hebt direct de beste spelers van Jong Oranje lopen.
AZ gun ik de 2e plaats achter ons en de beker
-
@L-R-van-kessel_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
De Wit, Koopmeiners, Stengs, Boadu, Wijndal..alleen nog een jonge keeper erbij en je hebt direct de beste spelers van Jong Oranje lopen.
AZ gun ik de 2e plaats achter ons en de beker
Ik schat Dilrosun en Kluivert nog wel wat hoger in hoor.
-
@L-R-van-kessel_NL koopmeiners is nu de enige vind ik die al klaar is voor het grote werk.
-
De klassieker zondag, wie gaan er nog meer allemaal?
-
lol feyenoord
-
@SIRclitjeslikker_NL helaas...
-
@Yassin-Mansousri_NL er werd wel veel gelachen toen jij zei dat Feyenoord ging degraderen maar dat was iig een stuk meer in de buurt dan @L-R-van-kessel_NL die dacht dat Feyenoord 2e zou eindigen
-
En degraderen ziet er wel naar uitkomen dan voor de titel vechten...
-
4-0, 4-0, Feyenoord staat voor lul
-
Jammer dat AZ steeds te weinig scoort, nu virtueel op doelsaldo 2de. Aangezien we beide onderlinge potjes met gemak gaan winnen zou het zonde zijn om het kampioenschap op een paar goals te missen
-
@Robbiebb_NL Heb ik niet ooit MW3 met jou gespeeld?
Ik denk dat wij wel zonder averij in de komende vier wedstrijden uit naar AZ kunnen. Zou een hele relaxte uitgangspositie zijn voor die pot.
-
AZ wordt een makkie. Tagliafico houdt Stengs wel uit de wedstrijd en als Blind en Veltman Tammy Abraham in bedwang kunnen houden, dan moet Boadu ook geen problemen opleveren. 0-3 voor Ajax.
Mooi trouwens dat PSV weer punten heeft verspeeld. Geeft een relaxtere uitgangspositie voor het kampioenschap, want AZ stort vroeg of laat toch wel een keer in elkaar. Ze hebben een veel te smalle selectie om tot het einde voor het kampioenschap te strijden.
-
@FC-Eddie_NL Terwijl jullie Stengs en Boadu in de gaten houden gaat Idrissi wel los, die loopt ook gewoon 1 op 2 in de comp met 6 goals na 12 potjes
AZ zie ik dit jaar niet 'instorten' hoewel we een team met de grootste talenten van Nederland hebben lijken de meesten te vergeten dat ze bijna allemaal al een jaar of 3 samenspelen. Die dipjes waren er in de afgelopen jaren met die waardeloze trainer. Het was de afgelopen zomer een wonder dat enkel Til en Maher weg zijn gegaan.
Het elftal staat gewoon als een huis. We hebben niet voor niets de minst gepasseerde verdediging, zelfs na een complete off day tegen Heerenveen. En we zijn al in Eindhoven en Rotterdam geweest. Aanvallend is het helemaal om te smullen met Stengs die 5 keer per wedstrijd iemand alleen voor de keeper zet, Idrissi met de dribbel en samenspel met Wijndal en Boadu die altijd staat waar hij moet staan met een ijzersterke eerste aanname. Het aanvalsspel is best wel onstopbaar voor de meeste tegenstanders, dit zie je bv ook terug in de hoeveelheid pingels en rode kaarten die tegen AZ worden gepakt. Steeds moeten ze aan de noodrem trekken.
Eigenlijk valt alleen De Wit tegen. Ik zie ook liever Stengs op 10 en onze vliegende Japanner op de flank.
Het grootste probleem bij AZ is dat we echt veel te weinig scoren, teveel 100% kansen gaan er niet in. Dat heeft ons tegen Willem II en Vitesse punten gekost.De selectie is verder ook niet te smal, voor achterin hebben we Pantalis, Ouwejan, Suguwara en eventueel Koopmeiners. Op het middenveld kan je ook een ouwejan of Stengs inzetten en we hebben een zekere Clasie op de bank zitten. Suguwara kan op alle posities op de flank spelen, dus ook voorin waar we dan ook nog de 2 oud psvers, Gudmundsson en Aboukhlal achter de hand hebben. Druijff dan ook nog als spits maar die heeft de pech dat hij een speler voor zich heeft die over een jaar of 4 bij een Real Madrid ofzo speelt.
Ik heb nog geen minuut van dat clubje uit Amsterdam gezien, maar als AZ gewoon zn ding doet dan zal het geen enkel probleem opleveren en gaan we waarschijnlijk weer een goal of 3 te weinig gaan scoren
-
@Robbiebb_NL Ik vraag me vooral af hoe belastbaar AZ is. Dubbel programma. De 2 toppers Boadu en Stengs hebben recent veel blessureleed gehad en de afgelopen 2 jaar amper wedstrijden gespeeld, vooral Boadu.
-
Ah ja, Idrissi was ik helemaal vergeten. In goede doen zeer gevaarlijk inderdaad, maar kan ook volledig onzichtbaar zijn.
Tuurlijk zal AZ nog wel wat spelers achter de hand hebben, maar zijn deze qua niveau gelijk aan de basiself? Ajax lijkt de enige ploeg te zijn die nog een stuk of vijf wisselspelers hebben die nauwelijks onderdoen voor de meeste basisspelers. Eigenlijk hebben ze alleen een probleem als Ziyech niet meespeelt. Dan is de creativiteit ver te zoeken. Ook PSV kwakkelt en laat punten liggen wanneer Malen, Ihattaren en Bergwijn niet meespelen. Ook hun selectie is dus vrij smal wanneer het aankomt om kwaliteitsspelers.
Overigens vind ik het fantastisch dat AZ het geweldig doet. Het zou zeker mooi zijn als ze het voor elkaar krijgen om tot het einde te strijden voor het kampioenschap. Is een keer iets anders dan elk jaar weer Ajax en PSV. AZ mag van mij dus alle wedstrijden winnen, behalve die tegen Ajax
-
@FC-Eddie_NL said in Voetbal: Champions League & Europa League:
Hopelijk dat Promes zondag kan spelen, want anders gaat AZ wél gewoon met 3-0 winnen.
Uhm je claimde eerder dat je makkelijk 5 spelers kon missen omdat jullie selectie zo breed is
Maar snap wel dat jullie nu bibberen en sidderen voor de ontmoeting voor zondag
-
Ik hoop dat we verliezen, dat brengt de spanning terug. Uiteindelijk worden we toch wel kampioen.
-
@Robbiebb_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Uhm je claimde eerder dat je makkelijk 5 spelers kon missen omdat jullie selectie zo breed is
Klopt. Ik dacht oprecht dat Ajax meerdere wisselspelers had die niet onder doen voor de basiself. Alleen, als ik ze dan zie spelen tegen Willem II en Valencia, dan moet ik toch concluderen dat dit niet het geval is. Geen enkele goal maken terwijl je daarvoor een geoliede oorlogsmachine bent, is best pijnlijk. Ook het middenveld klopt niet meer zodra Ziyech naar de flanken moet en Promes zijn plek niet in kan nemen. Ajax ondervindt nu wat PSV heeft moeten doormaken. Hopelijk duurt die periode minder lang dan in Eindhoven.
Daar komt nu ook nog bij dat AZ in het eigen stadion mag spelen mét publiek erbij. Dat zal ze zondag een flinke boost gaan geven denk ik.
-
@Robbiebb_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
@FC-Eddie_NL said in Voetbal: Champions League & Europa League:
Hopelijk dat Promes zondag kan spelen, want anders gaat AZ wél gewoon met 3-0 winnen.
Maar snap wel dat jullie nu bibberen en sidderen voor de ontmoeting voor zondag
Tja 4 spelers die alle 4 op de vleugel terecht kunnen is dan ook weer een beetje teveel van het goeie.