WK 2022 Qatar
-
@L-R-van-kessel_NL
-
@LCFVR30_NL Idd. Mijn Scorito ook niet
-
@LCFVR30_NL said in WK 2022 Qatar:
Op voorhand had ik toch niet verwacht dat landen als België, Denemarken en Duitsland de poulefase niet zouden overleven. Realiteit is dat ze alledrie gewoon ondermaats tot slecht gespeeld hebben, al geldt dat ook voor Nederland en zij komen er toch zonder kleerscheuren door.
We kunnen Uruguay ook aan het rijtje toevoegen. De plotselinge overwinning van Zuid-Korea valt ook niet te voorspellen trouwens!
-
Belgie had ik zien aankomen, eerder omdat ik Marokko en Canada beide als gevaarlijke outsiders zag.
Duitsland en Denenmarken zeer onverwachts.
Maar de overwinningen van Zuid-Korea & Kameroen in de laatste ronde is meer omdat Brazilie en Portugal alweer bezig waren met de volgende ronde. Daarbij komt het Spanje ook niet slecht uit dat zij 2e in de poule zijn geworden i.p.v. 1e.
In de 8e finales kunnen Japan nog verrassen tegen Kroatie en Zwitserland tegen die Portugezen.
Maar meeste kans op Spanje-Portugal & Brazilie-Kroatie in de kwartfinale.
Nederland-Argentinie & Engeland-Frankrijk heb je sowieso 3 hele mooie potjes (Brazilie-Kroatie minder boeiend). -
@L-R-van-kessel_NL Marokko
-
@Patje-Miltie_NL Mooi voor Marokko, verdiend ook tegen Spanje op deze manier.
Tegen Portugal maken zij ook gewoon kans, waardoor de plek om 3/4e plek tegen Nederland zeker tot één van de mogelijkheden behoort hierdoor.Maar ik ben benieuwd naar de wedstrijden in de kwartfinales (Mijn voorspelling tussen de haakjes) :
Brazilië - Kroatië (2-0)
Nederland - Argentinië (1-1^)
Marokko - Portugal (0-2)
Engeland - Frankrijk (2-2^)De finale Portugal - Argentinië is voor de voetbalwereld natuurlijk de droomfinale vanwege Messi - Ronaldo.
Maar Nederland - Engeland behoort ook gewoon tot de mogelijkheden. -
@L-R-van-kessel_NL said in WK 2022 Qatar:
Maar ik ben benieuwd naar de wedstrijden in de kwartfinales :
Brazilie - Kroatie 3-1
Nederland - Argentinie 1-2
Marokko - Portugal 0-2
Engeland - Frankrijk 1-3Dit is mijn verwachting...
-
@Patje-Miltie_NL Die van mij heb ik even achter het oorspronkelijke bericht gezet.
Zo te zien gaan wij uit van dezelfde halve finales.
-
Na enkele dagen afkicken kijk ik toch wel uit naar de kwartfinales. Er zitten schitterende affiches tussen. Sommige wedstrijden hadden ook niet misstaan al finale.
Brazilië - Kroatië 3-0
Nederland - Argentinië 2-1
Marokko - Portugal 1-3
Engeland - Frankrijk 1-2 -
Het is wel een WK van de verrassingen.
Ik denk dat de kwartfinales wel spannende potjes zijn.
Mijn laatste 4: Brazilie, Nederland, Portugal, Frankrijk.
Echter krijgen ze deze plaatsen niet cadeau -
Het enige pooltje waar ik aan meedeed is toch al verknald
-
Modric INCREDIBLE
-
My prediction for today : Morocco and France
-
@otman347891 England - Portugal
-
Halve finales:
-
@maricja_NL ik denk Marokko en Kroatie in de finalen en dan denk dat ik Modric er met de titel vandoor gaat
-
Nederland-Argentinie & Engeland-Frankrijk heb je sowieso 3 hele mooie potjes (Brazilie-Kroatie minder boeiend).
op voorhand zijn dit wel normale uitspraken
-
Marokko kan het zomaar op de heupen krijgen als zijn die mijn ziens nog wel de zwakste in de poule.
maar toch leuk om een weekje later terug te lezen
-
@SIRclitjeslikker_NL Van alle 4 de wedstrijden was het voetbal bij Engeland-Frankrijk als enige om echt aan te zien.
Nederland helaas terecht verloren, er werd totaal geen aanspraak op de overwinning gemaakt, al moet ik zeggen dat het vanaf minuut 78 echt spannend werd tot en met de laatste pingel.
Al was het op voorhand al zeker dat je de strafschoppenreeks zou gaan verliezen.Dat Marokko door is vind ik hartstikke mooi voor mijn Marokkaanse bekende, echter voor het voetbal had ik veel liever Portugal daar gezien.
Dat Kroatie door is met het allergrootste anti-voetbal vind ik nog minder eerlijk gezegd, die ploeg speelt net als Nederland sinds de poulefase wedstrijden die niet om aan te zien zijn. Wel hebben zij een fantastische keeper (Livakovic) die ik graag naar Ajax zie komen, maar vermoedelijk eerder naar Bayern gaat om de geblesseerde Neuer te vervangen.
Maar dat is voetbal, de kleintjes kunnen van de grote winnen, zelfs zonder veel balbezit en nauwelijks schoten op doel. Zo zie je maar weer dat die OSM engine verdomd realistisch is
Hopen op overwinningen van Argentinie en Frankrijk zodat er tenminste een prachtige finale (op papier) is.
-
Persoonlijk vond ik Kroatië gisteren goed voor de dag komen. In de eerste helft was het combinatiespel van Kroatië zelfs beter. Uiteindelijk was Argentinië gewoon dodelijk efficiënt met een vanouds spelende Messi.